Zdravý strúhaný tvarohový koláč

Zdravý strúhaný tvarohový koláč


Na strúhaný tvarohový koláč si pamätám ešte z čias, keď som bola dieťa. Mama nám ho piekla dosť často, patril medzi naše obľúbené koláče. Ja som na neho dostala cez víkend chuť a tak som ho upiekla v zdravšej verzii. Bol výborný, zjedol sa tak rýchlo, čo ma veľmi teší. Ak máte radi klasiku, no zároveň nechcete presladený, múčny koláč plný kalórií skúste tento. Ak by ste skúsili, určite dajte mi vedieť ako chutil :)

Čo budeme potrebovať?
  • 200 g pomletých ovsených vločiek
  • 100 g  špaldovej múky
  • 100 g mandľovej múky
  • 80 g rastlinného (ghee) masla
  • 1 odmerka proteínu ( použila som kokosový, ak máte čokoládový ešte lepšie)
  • 2 pl nepraženého kakaa
  • 1/2 čl kypriaceho prášku / sóda bikarbóna
  • 4 pl mandľového mlieka
  •  2x žĺtok
  • 5 pl medu( alebo iné sladidlo)
 Plnka:
  • 360 g  bezlaktózového tvarohu
  • 2 vyšľahané bielka
  • 1 pl trstinový cukor
  • 1 pl rumu
  • 1 žĺtok
  • 1 pl kokosového/vanilkového proteínu
  • 4 pl medu 
 Postup:
  1. V mise vymixujeme žĺtka, med, mlieko, maslo. Potom pridáme ovsenú múku, špaldovú múku, mandľovú múku, proteín, kakao a kypriaci prášok a vytvoríme hladké nelepivé cesto. Nesmie byť lepivé, aby sa potom dalo strúhať.
  2. Cesto zabalíme do potravinovej fólie a dáme do mrazáku minimálne na 30 min.
  3. Zatiaľ si pripravíme tvarohovú náplň vymixovaním všetkých surovín. Sladidlo si pridajte podľa toho aké sladké koláče máte radi. Niekomu je veľa aj to ako som sem napísala ja, niekomu je to málo. Nám bol akurát sladký.
  4. Po 30 min. cesto vyberieme z chladu a rozdelíme na dve časti. Prvú časť cesta si nastrúhame na strúhadle (nahrubšie) a vysypeme ňou dno formy, ktorú som  vystlala papierom na pečenie.
  5. Na toto nastrúhané cesto vlejeme tvarohovú plnku a potom na túto plnku opäť nastrúhame druhú časť cesta nahrubo.
  6. Pečieme na 180° cca 40 min.



Foodworld by susszie❤
 

Komentáre