Pizza

Pizza

 
 
Nebudem začínať vetou, ak máte radi pizzu, pretože nepoznám človeka, ktorý by pizzu nemal rád. Je jasné, že pizza, ktorá sa pečie v rúre nikdy nebude taká ako tá z pece, avšak aj tá domáca má niečo do seba, treba sa len pohrať s cestom. V prvom rade si treba zvoliť, či máte radi tenké cesto alebo hrubé cesto. Ja som zvolila tenšie cesto, avšak nie to prepadávajúce sa. Neznášam, ak sa pizza prepadáva. Potom už len naukladať suroviny, ktoré máte radi. 

 

 
 
Čo budeme potrebovať?
 
Kvások
  • 25 g droždia
  • 1 kl trstinového cukru
  • 50 ml vlažnej vody
Cesto
  • 500 kg hladkej špaldovej múky
  • 180 ml vlažnej vody
  • 100 ml olivového oleja
  • 1,5 kl soli
  • kvások
Prvá vec, aby ste pizzu nepokazili je nedávať na ňu obyčajný kečup. Ja som použila lúpané nakrájané paradajky, ktoré som okorenila trochou oregana a chilli a povarila 5 min., nemixovala som ich, pretože v plechovke boli cherry paradajky, ktoré sa pri varení jemne sami rozpučili a takto nám to vyhovovalo. Pri varení môžete použiť aj cesnak, ak máte radi. A ešte som zabudla, ak sú paradajky nie príliš sladké, treba pridať aj cukor, v mojom prípade vôbec nebola nutnosť pridať cukor.
 
Postup:

Najprv si vytvoríme kvások zmiešaním droždia, cukru a vody. Droždie používam klasické kockové, rozdrobíme si ho do misky, pridáme cukor a vodu, premiešame a necháme postáť 20 minút. Zatiaľ si v druhej mise zmiešame ostatné suroviny a nakoniec pridáme kvások. Suroviny lyžicou premiešame a necháme postáť 30 minút. Po odstáti zo surovín vymiesime nelepivé cesto, ktoré potom necháme kysnúť dve hodiny v chladničke.
 
Po vykysnutí cesto preklopíme na pomúčenú dosku, rozdelíme na 4 rovnaké časti a vytvarujeme z nich guľky, ktoré necháme postáť 15 minút. Potom len vyvaľkáme cesto do tvaru akú chceme mať pizzu, teda najčastejšie je to okrúhla pizza. Na cesto naukladáme suroviny a pečieme na 210 stupňov približne 15 minút. Treba sledovať počas pečenia. Po dopečení okraje potrieme olivovým olejom.
 



 

Foodworld by susszie♥

Komentáre