Špaldový chlieb

Špaldový chlieb

Upečte si doma svoj vlastný chlieb a neoľutujete. Ja Vám sem pridávam recept na rýchly chlieb ale chuťovo veľmi dobrý. Je to recept pre ľudí, ktorý nemajú čas sa dlho hrať s cestom, ale do dvoch hodín mať upečený chlieb. Ja pečiem chlieb vždy večer, keď prídem domov. Samozrejme, že kváskový chlieb je kváskový, už ste na mojom instagrame @foodworldbysusszie mohli vidieť aj kváskový chlieb, avšak ak väčšinu času nie ste doma, ste v robote a  prídete večer domov, je to v celku náročné. Aspoň ja to zo svojej skúsenosti môžem povedať, že pečenie kváskového pečiva mi zabralo oveľa viac času, tým, že musíte rozkvas kvasiť 8-12 hodín a potom opäť kysnutie, je to náročné ak nestíhate prísť v danú hodinu domov. Preto som sa rozhodla, že budem skúšať piecť chlieb špaldový a to pomocou klasického droždia. Je to síce horšia alternatíva ako kvások, ale aspoň viem, že som ho upiekla ja a že je bez chemikálií. 

Ak ste začiatočníci na miesenie musíte dávať pozor, vyžaduje si to čas.  Ak máte kuchynský robot môžete použiť aj ten, avšak ja to robím radšej ručne, pretože len tak cítim či mám správny pomer surovín v ceste. Ja sa priznám, že väčšinou ho robím od oka, vodu prilievam alebo múku pridávam podľa potreby. V celku by ste mali dostať pevné nelepivé cesto, však nesmie byť tvrdé. Ak do neho prstom stlačíte, musíte cítiť že cesto je nadýchané a vráti sa späť. Párkrát som to skúšala aj s riedšim cestom, ale tým, že cesto obsahovalo veľa vody, pri kysnutí sa mi doslova rozkysol.

Čo budeme potrebovať?
  • 500 g hladkej špaldovej múky
  • 250 ml vlažnej vody
  • 100 ml oleja
  • 25 g droždia
  • 1 lyžička trstinového cukru
  • 1,5 lyžičky soli
  • 50 ml vlažnej vody ( na kvások)
Postup:
  1. Kvások si pripravíme tak, že v miske zmiešame droždie, vodu, cukor a necháme postáť 10 minút.
  2. Zatiaľ si v inej mise zmiešame múku, vodu, olej a až tak pridáme kvások. Cesto lyžicou premiešame a necháme kysnúť 30 min. 
  3. Po vykysnutí do cesta primiešame soľ a až tak vymiesime na nelepivé cesto. Tento krok netreba zanedbať, s cestom sa potom oveľa lepšie pracuje. Cesto necháme kysnúť hodinu. 
  4. Po hodine cesto vytvarujeme do tvaru chleba, či už zvolíte oválny tvar alebo okrúhly to je na vás. Ak je potrebné cesto trochu podsypte múkou, cesto nesmie byť príliš roztečené, ale ani hutné, musíte vidieť, že má bubliny a keď do neho stlačíte cesto, by malo byť nadýchané ale zároveň pevné. 
  5. Cesto preložíme na plech vystlaný pečiacim papierom. Ja si chlieb zvyknem podsypať trochou múky, aby sa mi nelepil. Necháme nakysnúť približne 15 minút, zatiaľ si predhrejeme rúru na 210 stupňov. 
  6. Pečieme cca 35 minút. Pečiem ho na klimatickom pečení, ak taký program nemáte, najlepšie by bolo ho piecť s vodou alebo ho aspoň jemne potrieť vodou pred pečením. Po dopečení ho pokropte vodou a potom nechajte vychladiť. 


Foodworld by susszie ❤

Komentáre