Netradičný malinový cheesecake

Netradičný malinový cheesecake

  
Pôvodne som chcela upiecť klasický cheesecake s malinami na vrchu, no potom ma napadol tento netradičný spôsob cheesecaku. Prečo netradičný? Pretože cesto netvorili len keksíky a nedala som ho len na spodok ale namrvila som ho aj navrch cheesecaku. Ja som zvolila bezlaktózovú verziu, a ako vidíte z bezlaktozového tvarohu a mascarpone mi vychádza rovnako pekná verzia ako z klasického tvarohu a mascarpone.




Čo budeme potrebovať?
 
•240 g bebe sušienky
•180 g roztopeného masla
•100 g hladkej špaldovej múky
•300 g bezlaktózového Mínus L tvarohu
•150 g bezlaktózového mascarpone
• 1 vajce
•2 pl hladkej múky
•150 g práškového cukru
•3 pl rumu

Na vrchnú časť:
• mrazené maliny
• 100 g bebe sušienky
• 100 g hladkej špaldovej múky
• 100 g masla izbovej teploty 
 
Postup:
 
  1. Rozdrobené sušienky a múku zmiešame s roztopeným maslom. Cesto nesmie byť sypké ale ani  premočené od masla, treba dosiahnuť taký stred, aby sa spojili sušienky s múkou, preto treba pri pridávaní masla byť opatrnejší. Sušienky vysypeme do tortovej formy( priemer 28 cm), ktorú si ešte predtým vystelieme pečiacím papierom. Sušienkovú zmes pozatláčame, najlepšie dlaňami alebo pohárom.
  2. Na vrchnú časť si posýpku pripravíme tak, že do zmixovaných sušienok vmiešame múku a potom pridáme maslo izbovej teploty a rukou vytvoríme mrveničku. Ak niekto chce sladší vrch, kľudne môžete pridať lyžicu cukru, ale sušienky sú dosť sladké, preto som ja cukor už nepridávala.
  3. Potom v mise vymixujeme tvaroh, mascarpone, vajce, cukor, rum a múku. Zmes nalejeme na pozatláčané keksíky.
  4. Na vrch cheesecaku naukladáme maliny a mrveničku.
  5. Pečieme na 160°C cca 45 min.
  6. Po upečení necháme cheesecake vychladnúť pri izbovej teplote a potom je najlepšie na noc cheesecake dať do chladničky.
 
Ak by ste tento recept vyskúšali, budem rada ak mi dáte vedieť ako dopadol :)
 
 
Foodworld by susszie♥

Komentáre