Croissant

Croissant



Čo budeme potrebovať?

Kvások:
  • 20 g droždia
  • 50 ml vlažnej vody
  • 1 lyžička cukru
Cesto
  • 500 g hladkej múky
  • pripravený kvások
  • 100 ml vlažnej vody
  • 50 ml vlažného mlieka
  • 50 g masla ( izbovej teploty)
  • štipka soli
  • 120 g cukru
  • 200 g studeného masla 
  • 1 vajce na potretie


Postup:

  1. Droždie, vlažnú vodu a cukor zmiešame v mise, necháme kvasiť približne 10 min. Medzitým v druhej mise zmiešame múku, štipku soli, cukor, maslo, mlieko, vodu a nakoniec pridáme kvások, vymiesime hladké, nelepivé cesto. Cesto necháme na teplom mieste nakysnúť cca 1,5 hod.
  2. Studené maslo položíme na papier a preložíme druhým papierom. Vytvarujeme valčekom štvorec približne 15 x 15 cm a dáme ho stuhnúť do chladu počas toho čo kysne cesto.
  3. Potom cesto preklopíme na pomúčenú dosku. Cesto na doske si rozvaľkáme do tvaru obdĺžnika s hrubkou cca 1 cm a do stredu položíme stuhnuté maslo, ktoré sme si dali stuhnúť do chladu.
  4. Cesto preložíme, teda ako keby ,,zabalíme maslo jednou a druhou stranou“ a takto preložené cesto zabalíme do fólie a necháme v chlade 30 min.
  5. Potom cesto vyberieme z chladu a opakujeme postup, rozvaľkáme na obdĺžnik s hrúbkou  1 cm a cesto preložíme a opäť necháme odpočívať v chlade. Tento postup zopakujeme ešte dvakrát. Po štyroch prekladaniach z cesta na pomúčenej doske vyvaľkáme  obdĺžnik smerom od seba na obvod cca 25x40cm, ja som potom ešte boky orezala, aby som ich mala rovné takže to bol obdĺžnik cca 20x35 cm, tu už treba použiť predstavivosť, podľa toho akú veľkosť croissantov chcete. Aj na obrázku môžete vidieť, že ja som mala jeden väčší jeden menší. Z takto vyvaľkaného cesta potom vyrežeme rovnomerne trojuholníky, je to na vás aké veľké ich chcete mať.
  6. Potom si po jednom berieme trojuholník a skrúcame smerom k cípu.Takto to urobíme so všetkými trojuholníkmi.
  7. Croissanty preložíme na plech vystlaný papierom na pečenie, necháme cca 20 min. nakysnúť, potrieme rozšľahaným vajcom a ja som ich trochu po vrchu pocukrila klasickým cukrom.
  8. Pečieme v rúre na 180°C cca 20 min.




Foodworld by susszie❤


Komentáre