Schwarzwaldska roláda

Schwarzwaldska roláda




Pamätám sa, keď som bola mladšia moja obľúbená bola vždy Schwarzwaldska torta, a preto som si ju pripomenula vo forme rolády. Táto roláda má pre mňa absolútny nádych jesene. Višne v rume v spojení s čokoládou je dokonalou kombináciou. Roládu som robila celú v bezlaktózovej verzii. Používala som trstinový cukor a aj vanilkový cukor som vytvorila spojením vanilky a trstinového cukru.
 



Čo budeme potrebovať?
 
Cesto
  • 4 žĺtky
  • 4 bielky
  • 120 g práškového trstinového cukru
  • 1 vanilkový cukor
  • 4 pl kakaa
  • 5 pl mandľového mlieka
  • 1 lyžička kypriaceho prášku
  • štipka soli
  • 100 g hladkej špaldovej múky
Náplň
  • 200 g mascarpone
  • 200 g tvarohu
  • 120 g práškového cukru
  • 3 pl rum
  • višne zavárané
  • 1 pl cukru
  • 2 pl rum
  • nastrúhaná čokoláda

Bielky so štipkou soli si vymixujeme na sneh. V ďalšej mise zmixujeme žĺtky, práškový cukor, vanilkový cukor, kakao, mlieko a potom prisypeme preosiatu múku s kypriacim práškom. Spolu to zmixujeme a tak zamiešame bielkový sneh. Cesto vylejeme rovnomerne na pekáč vystlaný pečiacim papierom (veľkosť plechu približne 35 x 45 cm). Pečieme približne 15 minút pri teplote 180 °C. Po upečení cesto zrolujeme aj s papierom na pečenie a necháme zrolované úplne vychladnúť.
 



Náplň pripravíme zmixovaním tvarohu, mascarpone, rumu a cukru. Višne precedíme, posypeme práškovým cukrom a polejeme rumom. Višne necháme postáť a zatiaľ cesto rozvinieme a opatrne stiahneme papier na pečenie. Náplň rovnomerne potrieme na cesto, pridáme višne a zrolujeme. Dáme do chladu približne na 2 hodiny a potom už len ozdobíme zvyšnou plnkou, čokoládou a višňami.

 
Ak tento recept vyskúšate, dajte mi vedieť ako sa podaril :)

Foodworld by susszie♥

Komentáre