Zemiakovo tekvicová polievka

Zemiakovo tekvicová polievka


Jednoduchý a veľmi chutný recept na tekvicovú polievku. Ak sa povie jeseň, je to prvá vec, ktorá ma pri jedle napadne. Dlho som tekvici odolávala, ale tento rok som jej podľahla. Ak sa teda ešte tekvicovú polievku neskúšali, určite ju vyskúšajte a neoľutujete. Ja som zvolila kombináciu zemiakov a tekvice. Moja verzia je vo vegánskej verzii so sójovou smotanou. 

Čo budeme potrebovať?
  • Hokkaido tekvica
  • 5-6 väčších zemiakov
  • zeleninový vývar
  • Soľ, korenie
  • Sójová smotana

Najprv si tekvicu očistíme a pokrájame na kocky. Kocky tekvice naukladáme na plech,osolíme a dáme piecť do rúry na 200 stupňov na približne 20 minút. Zemiaky očistíme, premyjeme, nakrajame na kocky a dáme do hrnca kde sa bude variť polievka. Pridáme zeleninový vývar, upečenú tekvicu, osolíme, okoreníme a varíme až dovtedy pokiaľ zemiaky nebudú uvarené. Nepíšem sem presný pomer vývaru, záleží od množstva zemiakov a tekvice a samozrejme akú hustú polievku chcete mať. 

Ak máte menej vývaru a nechcete mať veľmi hustú polievku, dolejte vodu alebo sójovú smotanu. Ak sú zemiaky dostatočne uvarené, zoberieme ponorný mixér a rozmixujeme, keď treba dochutíme korením. Polievku som ozdobila tekvicovými semienkami a sójovou smotanou.

Foodworld by susszie♥

Komentáre