Čokoládovo-karamelová špaldová bábovka

Čokoládovo-karamelová špaldová bábovka

 

 

 Na raňajky alebo tak ku káve  bábovkou nič nepokazíte. Ak ste milovníci karamelu tak čokoládovo-karamelovú bábovku musíte určite vyskúšať. Ja som zvolila špaldovú verziu a nepridávala som cukor len agávový sirup, keďže som potom do jednej časti pridala aj karamelovú polevu. U nás po nej len tak fúklo 😃  Ja som zvolila karamelovú polevu, ktorú som kúpila v Metre (ich značka) a môžem len odporučiť, hodí sa do všetkého.

Čo budeme potrebovať?
  • 300 g špaldovej múky
  • 1 kypriaci prášok
  • 4 žĺtka
  • 4 bielka
  • štipka soli
  • 30 ml agávového sirupu 
  • 4 lyžice karamelovej polevy
  •  2 lyžice kakaa
  • pokrájané kúsky čokolády
  • 50 ml mandľového mlieka
  •  50 g masla
Jahodová poleva:
  •  250 g mrazené jahody
  • 2 lyžice agávového sirupu
Postup: 
  1. V mise si vymiešame žĺtka s agávovým sirupom, rozpusteným  vychladeným maslom a mliekom. V druhej mise si vymixujeme bielka do tuhej peny. V ďalej mise si pripravíme múku, primiešame kypriaci prášok a štipku soli. 
  2. Potom túto múčnu zmes zamiešame do žĺtkovej zmesi a postupne pridávame aj bielka. Všetko spolu vymiešame.
  3. Cesto rozdelíme do dvoch misiek. Do jednej zmesi som pridala kakao a kúsky čokolády a do druhej karamelovú polevu.
  4.  Formu na bábovku si vymastíme maslom a múkou a potom vlejeme cesto, najprv kakaové a potom karamelové.
  5. Pečieme na 180° cca 40 min. 
  6. Jahodovú polevu si urobíme tak, že v hrnci povaríme jahody s agávovým sirupom.
  7. Po upečení bábovky, ju ihneď vyklopíme, počkáme kým vychladne a potom už len pocukrovať práškovým cukrom a naservírovať s jahodovou polevou.
         Dobrú chuť

 Foodworld by susszie ❤

Komentáre