Celozrnný špaldový chlieb

Celozrnný špaldový chlieb

 

Upečte si doma svoj poctivý špaldový chlieb. Ja som skúsila a iný už nechcem. Je výborný s čímkoľvek a hlavne budete vedieť, že ste ho upiekli vy a že v ňom nie sú žiadne chemikálie. Pamätám sa na moje prvé pokusy o chlieb. Dal sa zjesť, ale bol dosť hutný. Aj napriek tomu, som to nevzdávala a skúšala, až sa mi postupne začalo dariť. Dnes pečiem chlieb podľa potreby ale zväčša nám vydrží dva dni, teda chlieb pečiem každý druhý deň. Tento vo forme, ktorý je vlastne toastový chlieb  som piekla prvýkrát a podaril sa výborne.



Kvások
  • 25 g droždia
  • 50 ml vlažnej vody
  • 1 čl trstinového cukru
 
Cesto
  • 200 g hladkej špaldovej múky
  • 200 g celozrnnej špaldovej múky
  • kvások
  • 50 ml olivového oleja
  • 200 ml vlažnej vody
  • 1 čl soli

Postup:  

Kvások si pripravíme tak, že v miske zmiešame droždie, vodu, cukor a necháme postáť 10 minút. Zatiaľ si zmiešame múku, vodu, olej, soľ a až tak pridáme kvások. Cesto lyžicou premiešame a necháme kysnúť 30 min. Po vykysnutí cesto vymiesime na nelepivé nadýchané cesto. Tento krok netreba zanedbať, s cestom sa potom oveľa lepšie pracuje. Cesto necháme kysnúť hodinu.

Po hodine cesto preklopíme na dosku. Ak je potrebné cesto trochu podsypte múkou, cesto nesmie byť príliš roztečené, ale ani hutné, musíte vidieť, že má bubliny a keď do neho stlačíte cesto, by malo byť pevné. S cesta vytvarujeme bochník, ktorý vložíme do chlebovej formy. Ja som chlieb posypala tekvicovými semienkami a pred vložením do formy som ju najprv vymastila olejom, netreba to ale preháňať.

Cesto vo forme necháme nakysnúť približne 30 minút.

Zatiaľ si predhrejeme rúru na 210 stupňov. Pečieme cca 40 minút. Pečiem ho na klimatickom pečení, ak taký program nemáte, najlepšie by bolo ho piecť s vodou alebo ho aspoň trochu potrieť vodou pred pečením. Po dopečení ho taktiež pokropte vodou a potom nechajte vychladiť.
 
Pečenie pečiva sa stalo súčasť môjho každodenného života a určite sa v tom chcem ešte zlepšovať.
 
Ako môžete vidieť na obrázku, na raňajky som zvolila chlieb s džemom, banánom a škoricou a druhá verzia je maslo, paradajky a avokádo.
 
Ak sa rozhodnete upiecť si tento chlieb, budem rada ak mi dáte vedieť ako sa podaril.
 
Foodworld by susszie♥

Komentáre